Pages

Nov 2, 2013

Akhirnya dapat juga Tawaran Biasiswa Slab/Slai 2013

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Alhamdullilah syukur sangat2..At last dapat jugak tawaran biasiswa slab/slai nie..dah hantar application since tengah september lagi..hantar kt jpbsm, uitm and then dorang yang hantarkan ke kpm.masa tue tak sempat masuk meeting untuk september sebab dah lepas. jpbsm akan hantar dokumen2 tue setiap hari jumaat. 
setakat nie dah 2 kali aku buat penangguhan yuran uitm kat ipsis sebab belum dapat surat tawaran slab.once dah dapat, tak payah buat penangguhan, cuma bagi jer surat tawaran tue kat bendahari.
pastu next meeting dijadualkan pas raya haji.kena selalu call kpm untuk tanya bila meeting dan untuk check nama dah masuk dalam meeting belum.
aku dah start risau bila ada kawan2 dah dapat email berjaya tapi aku belum dapat lagi. 
apa lagi, aku pun call kpm kat no nie 0388881616 untuk bahagian biasiswa slai, operator yang akan jawab, pastu tekan 2 untuk pertanyaan mengenai slab/slai. pastu tunggu la sampai ada orang angkat..kadang2 sekejap jer orang angkat, kadang2 lama..tapi setakat nie ok jer,mesti ada orang yang angkat..aku tanya la status aku kan..dia mintak no ic and then aku punya dah masuk meeting..just kena tunggu email untuk surat tawaran. mereka masih dalam proses nak email sampai la next week..
aku pun tunggu la punya tunggu sampai la ke petang..tak dek pun email sampai la ke malam.
last2 aku try check kat link nie https://payloan.mohe.gov.my/ez-offer/ .before tue aku dah check memang tak dek lagi..
and then tadaaa...fuh...at last ada gak walaupun aku lum dapat email lagi.. syukur..
pas nie kena la start isi2 dokumen2 yang diperlukan..banyak gak nak kena prepare. medical check up, akaun bank islam, dokumen perjanjian..yang medical check up ada ujian hepatitis and biasanya ambil masa 3 hari untuk ujian tue..ada tempoh 14 hari jer untuk hantar balik dokumen2 yang diperlukan..ok..mari mengisi..
tawaran slab/slai


7 comments:

Fatin Husna said...

Salam, nak tanya, bila agaknya masuk elaun dan juga gaji bila dah hantar perjanjian tu ye? Dlm pengalaman awak, berapa lama ye?

Miss Lavender said...
This comment has been removed by the author.
Miss Lavender said...

wasalam..

elaun kpt saya dapat 2 minggu selepas hantar surat perjanjian.ada member dapat seminggu selepas hantar perjanjian.yang tue untuk 4 bulan.
elaun uitm pulak saya dapat awal bulan 12 kalau tak salah..uitm untuk 3 bulan.

Unknown said...

Dapat 2 jenis elaun kah?

Miss Lavender said...

yes..ada 2 elaun. elaun dari uitm dan elaun dari kpt. macam saya elaun masuk bank lain2..elaun uitm masuk cimb dan elaun kpt masuk bank islam

suraya said...

SALAM nak tanya slab uitm ni sama dengan TPM ke? Boleh tanya macam mana proses untuk memohon slab uitm?

Miss Lavender said...

Wasalam..macam nie..setiap universiti akan ada nama skim nie cuma nama jer berlainan (macam uitm,TPM).semua universiti ada.usm,unimap,utm,ump.tapi semua nie sebenarnya bawah skim slab/slai dibawah KPT.ada dua elaun .satu elaun dari universiti dan satu lagi elaun dari KPT iaitu rm900.yg nie sama jer bagi semua universiti.yg beza elaun dari universiti.semua lain2. Nak mohon kena tunggu iklan TPM buka.macam tahun lepas,TPM buka iklan bulan oktober.

LinkWithin