Pages

Aug 3, 2013

Finally IELTS test done!!

Salam ,

at last, hari yang ditunggu2 dah tiba..ielts exam utk bahagian listening, reading and writing .

exam dijadualkan start kul 8 pg..kul 7.15 aku dg gerak ke tempat exam..kali nie buat kat canadian pre university level 7.
ramai jugak candidate rupanya..bag semua simpan kat satu tempat dan dijaga oleh pengawas exam.
ingatkan kul 8 dh start kan..last2 kul 8.45 baru start..suppose 8.30, tp ada candidate belum sampai..
x sangka aku yang pihak pengawas tue call candidate yg belum dtg tue..kalau exam sekolah dulu, kalau x datang exam, memang 0 la markah kan.

first part: listening
aku mcm blur sket pg nie..boleh tiba2 lost fokus..sebab aku x baca arahan betul2..nak 1 word jer..aku gi isi sampai 3 word.last2 pikir nak eja lagi..terus dengar x dengar next question..
pastu, blur lagi sekalik, boleh pulak, aku ingat dialog tue baru mukadimah, rupa2 nya tak. terskip lagi soalan yang x berapa nk dengar jawapannya..terpaksa hentam sajalah..

second part: reading
petikan yang ada dlm nie semuanya susah2 belaka..mula2 pasal hydrothermal vents. godzilla smoke la..pastu ada bacteria apa la..pastu next petikan pasal television advertisement on kanak2 dan org dewasa..last pasal risk new technologies, precaution apply ,lebih kurang mcm tue la.jenuh jugak aku baca berulang2 kali sebab susah nak paham..rasa mcm jawab exam biologi jer.

third part: writing
task 1: diagram process of drinking water guna solar-water pump and water filter
task 2: people in big cities, living alone or small family rather than bigger family.. discuss the negative and positive trend

untuk dua2 task nie..rasa mcm boleh buat..tapi x tahu la kalau tiba2 off topic pulak..tambah2 yang task 2, dah tulis 1 muka surat..nak sampai ke conclusion, last2 terpikir, betul ker apa yang aku tulis nie..isi nie ker dia nak..dia nak sebab2 jadi mcm tue @ kesan kepada masyarakat?? 

overall bg aku, exam ielts nie susah sangat..pening kepala aku nak jawab  . tawakal jer la. harap2 lepas la aku.
result klua 16hb nie..wish me luck..

apa pun...mood raya dah ada nie ...jadi KITA RAYA DULU 

No comments:

LinkWithin