Pages

Dec 8, 2010

~1st entry (Gelagat manusia-dlm ktm)~

salam semua,

Nie ada gelagat manusia yg aku plg x suka tgk & menyampah..ceritanya bermula mcm nie..

Hari nie aku pgi jalan2..ak pn plih la public transport iaitu komuter ataupun ktm..pstu, mcm biasa la,aku akn mencari "koc wanita" ataupun gerabak khas untuk wanita sbb situ klu nk bersempit2 pn ,smua wanita & rasa lbih selamat la kn..mcm nie la logonyer..siap tlis lg,wanita sahaja sepanjang masa.




tunggu pnya tunggu..dlm stgh jam la jgak...ktm pn smpi la..skli nek,huuuuuu,terus skit hti la.mana taknya,kt gerabak dh tulis 'koc wanita',siap ada pegumuman lg"koc TENGAH adalah untuk WANITA".tp msih ada lg makhluk yg bkn brnma wanita/perempuan dalam koc tue.ada jugak la ak terpkir,dorg nie knfius kot dorg punya jntina,@pn buat sj2 x nmpk.klu dh slh enter tue,pgi la kt gerabak yg len,bersambung kot.pstu yg menambahkn skit di hti nie,sng hti jer dorg2 yg bkn wanita nie duduk,ada yg siap buat peta lagi.lgsg xdek perasaan bersalah.klu insan istimewa tue,blh la trima,nie x,sht walafiat,siap ada 4 mata lg..huhhhhhhhhhhhhhh...
Tolonglah bertimbang rasa pada kaum wanita nie,wanita dh sah2 rmai,koc utk wanita pn ada 1 jer,smpt lg yg x phm bhsa nie nk menyelit..tgk la gmbar kt bwh..



                                               p/s:geram x tgk..aku pn dh gerammmm...

Untuk pastikan mereka2 nie sedar,aku rasa pihak berkenaan & masyarakat kena buat macam nie:

Pihak berkenaan
1) cat koc tue kaler pink,kuning @ kaler yg terang2 supaya dorg2 yg x phm bhsa nie nampak(kalau x nampak jgak,pendek akal & pendek umur la jwbnya)..
2) saman la (tambah jgak income)huhu...
3) tgkp gambar spesis2 berkenaan,ltak lam surat khabar/majalah (confirm org len x berani buat)..


Masyarakat
1) ramai2 gelakkan mereka (mesti x berani dh nk msuk)
2) marah dgn berbudi bahasa (maki2 bkn amalan kita yer)..
3) boleh jgak nk tgkp gmbar,ltak dlm fb/twiter(malu gak kn mereka)
4) menjerit kuat2..(macam nampak penjahat,tapi pastikan betul2 kt depan yg terlibat)..kang org lain ingat gila plak...

tapi yg peliknya kn,masyarakat luar (omputeh) blh pegi gerabak len lepas sedar yg koc tue koc wanita.
masyarakat disini plk(kita2 la) blh ckp,dh aku dtg ngn lelaki,msuk jer la (xdek sapa yg nk mrh)...ishh....gerabak lain kn banyak...aduhhh..




wlpn geram ngn org yg x sdr diri tue,tp ada 1 kisah lucu msa aku dlm ktm tue,ikuti perbualan di bwh antara anak kecil & ibunya:

anak:mak,nie keretapi kn?
emak:bukan ,ini komuter.
anak:tapi macam keretapi jer mak.
emak:bukan,ini komuter,keretapi keluar asap,nie komuter,pkai elektrik..

hahahaha..aku pun konfius sekejap,bukankah komuter tue adalah keretapi yg menggunakan tenaga elektrik..(^_^)


p/s: harap2 entri ini dpt buka mata siapa2 yg berkenaan..peace..

2 comments:

sharima amirah . said...

hye :)
i dah bace ni juga.
mmg geram kan,
diorg mmg ta faham bahase.
geram geram.
i setujulah dengan cadangan u tu yg :)

cerita mereka2 said...

tue la..hehe..

next time kta tgkp gmbar dorg byk2 n publish lam paper..hehe..

LinkWithin