Pages

Sep 30, 2013

Cara nak tangguhkan yuran pengajian UITM

Salam semua,

Syukur alhamdullillah yuran pengajian dapat ditangguhkan sehingga 31 october 2013..Mula2 aku ada buat kaedah yang hantar email ke bahagian kewangan (rujuk kat Facebook bahagian kewangan UITM) , tapi no respon pun.last2 jumpa dekan ipsis sendiri setelah ada kawan inform yang dia berjaya dapat sehingga 30 nov 2013.

surat penangguhan yuran uitm


Prosedur permohonan:

  1. Sediakan surat rasmi untuk penangguhan yuran(letak details no pelajar, nama penuh, no ic) dan nyatakan sebab nak minta tangguh.
  2. minta sokongan dari dekan fakulti, timbalan dekan pun boleh.
  3. jumpa dekan ipsis(Tingkat 2, Blok 8, intekma resort), bawa bersama surat penangguhan yang dah dicop oleh dekan/timbalan fakulti. kalau ada surat tawaran biasiswa, bawa bersama untuk tunjuk jer..
  4. setelah dapat penangguhan, pergi bendahari, blok yang sama (tingkat 3,Blok 8, intekma resort), bagi yang original , photostat untuk salinan sendiri (boleh minta pejabat ipsis buatkan).

sebelum habis tarikh penangguhan, kena ulang prosedur kat atas untuk buat penangguhan lagi sampai la dapat surat biasiswa dari KPT (tak ada limit nak mohon berapa kali) untuk student research tapi kalau student yang ada exam (biasanya sehingga sebelum ambil exam).


No comments:

LinkWithin