Pages

Sep 7, 2013

Medical Check Up untuk daftar UITM Shah Alam

Salam semua,

Semalam aku buat medical check up di Klinik Ajwa, Seksyen 7 Shah Alam. 
Harga medical check up RM80, tapi sebab aku tak buat x-ray, aku hanya perlu bayar RM38 sahaja.
Sebelum tue aku dah gi klinik kerajaan seksyen 7, tapi tak dapat nak buat sebab tarikh yang paling awal ada untuk buat ialah 19/9/13 sedangkan hari tue gak kena daftar UITM.biasanya RM20 kalau buat kat klinik kerajaan.
kalau tak ada medical check up masa daftar, memang tak boleh proceed untuk ke bahagian yang lain. jadi memang kena buat siap2 la before pergi daftar. untuk student degree, maybe boleh buat medical check up kat uitm.untuk postgraduate memang tak dibenarkan.
form untuk JPBSM

form untuk daftar UITM

Oklah, kebetulan aku ada 2 medical check up yang perlu dihantar, satu untuk JPBSM dan satu lagi untuk pendaftaran.

Form sama jer, cuma yang JPBSM perlukan hepatitis test , test tue ambil masa 3 hari untuk dapatkan keputusan. dan kena extra charge RM50 untuk test tue. sebab aku buat 2 medical check up sekali, aku hanya perlu bayar RM88 jer..syukur...alhamdullilah, jimat sikit.hehe

yang best buat kat private, sabtu , ahad pun boleh buat kecuali keputusan hepatitis kena tunggu hari bekerja.
Pastu, proses untuk buat pun mudah dan cepat. setengah jam jer aku dah siap kesemuanya. 

that all for today. sharing is caring :)





4 comments:

Anonymous said...

Postgrad 2015march ni... nk tanya... x ray mmg xperlu ke..? Harap xperlu la kan.. muerah skitt...lol tq

Anonymous said...

Sorryyy lupa nk letak notify me... tqtqtq

Miss Lavender said...

Saya x buat x ray hari tue sebab mengandung.pihak uitm masa register x ambil pun x ray..cuma nanti doctor nak isi form medical check up kena tengok x ray..

Miss Lavender said...

Tapi kan rasanya harga dah naik sikit lah..cuba buat kat klinik seksyen 7 shah alam.bayar rm1 jer.tapi maybe ada senarai nama

LinkWithin