Pages

Sep 12, 2013

Penafian Pinjaman Pendahuluan MARA-story 2

Salam semua,

Today, after hampir sebulan aku dah email salinan report polis berhubung penafian pinjaman pendahuluan MARA, aku call En. Irman (MARA Penang). yang membuatkan aku terkejut tue, dia tanya aku seperti baru first time dengar kes aku nie. sebelum nie aku deal dengan En. Azahar, Timbalan Pengarah. tapi aku call hari tue, dia dah ditukarkan ke Kuantan. 

Boleh en irman tanya aku, macam mana aku tau yang aku ada pinjaman pendahuluan dengan MARA, berapa no akaun pinjaman pendahuluan tue. ? aku rasa aku dah explain semua nie before and dalam email.

dari bulan 4 aku dah report pasal kes ni kat MARA KL. lepas tue baru MARA KL suruh aku contact MARA Penang. semua nie ambil masa berbulan2. aku dah submit surat kat MARA Penang dari bulan 6 lagi. now dah bulan 9 dah pun, xkan xdek action. aku dah email semua dokumen yang diperlukan. surat penafian, report polis, skrol ijazah, skrol matrik untuk nak membuktikan yang aku tak pernah buat pinjaman pendahuluan tue.

please la organize properly. note down dalam fail apa yang dah jadi. perbualan telefon, etc. bila pegawai lain ambil alih,have to explain back from A-Z. time and money wasted. 

lepas tue, different branch lain pulak. aku call mara KL, puan normah bagitau yang dia x boleh buat apa selagi tak ada surat dari MARA Penang yang mengatakan aku tak buat loan.tapi bila aku call MARA Penang, dia cakap lain pulak, as if dia x tau yang dia perlu bagi surat kat MARA KL. please la do something about surat2 nie..aku dah letih asyik call MARA, email. and then have to pergi balai polis buat report.

kalau nak blacklist and minta orang buat bayaran, cepat pulak jadual semua dikeluarkan. tapi kalau nak clear nama orang yang teranaiya macam aku, punya la ambil masa

Rasa macam nak ambil legal action jer to them. They have wasted my time and money. Disturb mentally and emotionally. But worth it ker dengan loan RM2000 tue??


contoh surat penafian pinjaman pendahuluan MARA


p/s: sabarlah wahai hati :(


No comments:

LinkWithin